Monday, March 19, 2012

Ujian KPSL / Sabah?

Serba salah...


Tarikh Ujian KPSL yang kata Aimi sepanjang dia berkhidmat selama 5 tahun di MIDA ni baru pertama kali di buat... Tapi, Tarikh yang sama jugak aku berhijrah sebentar ke Kota Kinabalu, Sabah.


"Buntunya ya Allah..." apa keputusan terbaik?




Selepas hampir satu minggu berfikir dan bertanyakan pendapat Suami dan teman - teman sepejabat; Suami kata tak kesah.. kalau nak ambik ujian tu.. tak pa.. pergi sana lain kali. Tapi kata teman-teman sepejabat pulak... rugi tak ambik... peluang datang hanya sekali sekala... Astagfirullah al-azim.. pening jugak nak buat keputusan.






Tapi pagi tadi lepas berbincang dengan Aimi Qila.. dia kata ambik ujian tu kalau LULUS tak semestinya kita dapat naik; dan berkemungkinan ianya hanya untuk menambah Rekod Perkhidmatan.. tapi kalau rezeki... InsyaAllah dapat naik.. Jadi kesimpulannya, Ujian tu hanya lah sebagai batu loncatan.... sekiranya sudah sampai rezeki kita.. kita boleh naik.. tapi kalau belum lagi.. maknanya masih kene berusaha lagi.. (tapi jangan kipas mengipas sudah larr.. hehehe)...


Alhamdulillah.. aku tekad...


Aku tak ambik ujian tu.. takpalah.. buat apa nak tergopoh gapah kan? Nanti yang dikejar tak dapat.. Yang di kendong berciciran...... Aku berserah... sebab dalam minda aku.... memang dah tak sabar nak pergi Sabah.. so kalau aku ambik ujian tu... konfem fikiran aku tak mampu nak jawab soalan-soalan Ujian.. hehehehe



TQ tuk husband and kawan-kawan yang banyak bagi pendapat.. ;) Lot of love from me tau!! mmuuahhh! Tanpa korang semua mungkin aku buat keputusan yang tak berapa baik.... thanks again.... ;)

No comments: