Thursday, December 29, 2011

Diary Penutup Gloryahatty di 2011

Alhamdulillah... kita sudah hampir ke penghujung tahun 2011..

Dalam tahun ni banyak perkara yang boleh aku jadikan kenangan dan banyak jugak mengajar aku menjadi seorang insan, isteri, anak, menantu, kakak, adik, ipar, biras dan sahabat yang lebih menghargai ikatan yang telah di rencanakan oleh-Nya...InsyaAllah..

Kalau nak di ceriterakan memang banyak kenangan yang ingin dicoretkan.. tapi.. cukuplah sekadar ianya di ulaskan secara ringkas... yang lain kuh simpan dalam diri dan jadikan ianya sebagai suatu keindahan kehidupan...

Alhamdulillah semua rintangan dan cabaran untuk tahun ini dapat kuh tempuh dengan baik... ;) ada seperkara yang buat aku takkan lupa...dan ia amatlah pengalaman, kenangan dan keindahan yang amat berharga :-


Ikatan Suci selama 1 tahun lebih, Usia Perkenalan  hampir melalui se-abad

Percutian ke Pulau Pangkor, Ulangtahun Perkahwinan kami ;)

Percutian bersama keluarga, Pulau Langkawi
Kenangan bermakna dalam erti ikatan sebuah persahabatan .... 
Pertemuan antara 5 sahabat..


Syukur Alhamdulillah pada Mu.. kerana memberi keizinan untuk aku menempuhi tahun ini dengan pelbagai corak dan warna... yang baik akan ku simpan menjadi kenangan yang amat berharga manakala yang kurang akan aku jadikan ia sebagai pengajaran untuk aku menempuh hari esok....InsyaAllah..

...Sekian...

Penutup 2011 di Ceritera Gloryahatty 

..Selamat Tinggal 2011..

Tuesday, December 27, 2011

Percutian.. ;)

Jumaat, Sabtu, Ahad....

Memulakan perjalan ke Melaka Bandar bersejarah.. pengalaman sepanjang tempoh 3 hari tu... 
Darul Shifa', Melaka (depan tu van Cik Yaye)
gh
Tempat Abang Ziman mengajar
Balik kesana kali ni memang betul-betul bermakna.... bukan sekadar berjumpa dengan saudara mara (belah suami) tapi ada banyak pengalaman yang betul2 bermakna.... Alhamdulillah.. tercapai segala hajat... Hajat yang dah lama nak di tunaikan.. tapi selalu kesempitan masa... InsyaAllah... akan di ulang dengan Izin-Nya.. 

Thursday, December 22, 2011

Friday, December 16, 2011

Cepatnye Masa berlalu..

Dear Blog,

Diam tak diam.. nak masuk 9 tahun dah aku kenal dia.... 1.1.2012 ni genap lah sembilan tahun tempoh kami berkenalan mengenali hati budi masing2.... 

Alhamdulillah... ikatan perkenalan diakhiri dengan Ijab & Kabul... 

Ikatan suci dah nak masuk tahun yang kedua... Alhamdulillah syukur padamu Ya Allah... 




Thursday, December 15, 2011

Special for Ijat & Zura



Selamat Pengantin Baru
Semoga kekal bahagia selamanya..



Monday, December 12, 2011

Pelajaran Baru!! (~,^)

Thanks to papa baqeer sebab ajar kuh membuat video ala-ala wedding gitu... hehehhe... semangat waja aku buat...korang ley tengok hehehe.. ok lar vdeo nih.. takyah kita doen gambar bebanyak kat blog... attach video+lagu.. wahhh dah cukup puas untuk kita tengok balik blog tu kan?

Thank So Much!!!

Friday, December 9, 2011


V-D-O


Masalah? Semua Orang ada...

Sayang,
Semua orang ada masalah... ni nth berapa kali kuh update pasal nih...
Ye sayang... semua orang ada masalah.. Jangan lah kita terlalu pikirkan masalah tu.. Cuba tenangkan diri... Aroma terapi yang terbaik untuk menghilangkan rasa tekanan terhadap masalah kita adalah dengan ; - Berfikiran positif, dan sentisa pastikan diri tidak keseorangan... Sebab bila kita keseorangan kita selalu fikir apa yang akan berlaku selepas itu, dan ini.. jadi... Cuba sibukkan diri.. Cheer up your self! Please.....

Yang Paling utama, bila kita ada masalah... Jangan kita selalu moody.. dan marah2 orang yang terdekat dengan masalah tu.. Please... positive ur mind... Jangan sampai makan diri... sayang lah diri awak sayang kuh...

Ramai sekeliling kita yang masih perlukan dan sayang kan kita.. jangan selalu anggap diri TERUK... Ramai yang akan bangkitkan semangat kita apabila kita sudi meluahkan apa sahaja.... Percayalah...

Ramai sayangkan awak sayangkuh... kalau ada yang sakit kan awak, pencilkan awak.. masih ada yang sudi sayang awak... Saya Sayang awak.. sebab tu saya mintak awak jangan terlalu fikirkan masalah tu...

Semua orang ada masalah masing-masing.. percayalah.. takkan ada masalah yang takda jalan penyelesaian.. walaupun masalah tu amat merunsingkan.. masih ada penyelesaiannya...

p/s;- itulah pentingnya berfikiran POSITIF...

Love you dear. Seriously..

Wednesday, December 7, 2011

fuuhh!

wahhh tajuk ala-ala sensasi gitu! heheheh... wow.. dalam tempoh Satu minggu kuh kerja seorang diri sebagai clerk di Office... Memebe2 yang lain kata 'Wow, heaven la kau.....' yawnnn..... heaven gila la sangat! ;(
Kene bantai dengan event2 yang mengong.... otak penuh dengan pengisian data-data... kejap nak buat tu.. kejap kene buat ni... Astagfirullah al-azim.... Kejap orang ni mintaak tolooonnggg kejap orang tu mintak ntah apa nth... fuuhhh! memang mencabar... tapi Syukur Alhamdulillah....

Semuanya dapat diatasi dengan agak tenang (walaupun dalam kepala otak nih penuh dengan berpikir!) yelah.... tak semua benda yang perlu ada tu... memang ada depan mata.... masa tu nak.. tak semestinya masa tu jugak ada.. jadi... kat sini banyak ajar akuh macam mana nak atasi STRESS.... hahahha (padahal mmg stress nak mampos) tapi Stress tak lama.. lepas jumpa kawan2 yang lain... borak2... gelak2.. dapat jilangkan rasa tekanan tu... Itulah pentingnya sebuah ikatan persahabatan....


;) i love my self, family, & friends fuuuhhhh! hehehhehe chow!

Saturday, December 3, 2011

Bidalan

Kadang - kadang orang suka tengok kita kene marah... terutama kene marah depan orang ramai.... org suka sangat.... rasa macam satu kemenangan dalam jiwa diorang sendiri... hurm.