Wednesday, November 2, 2011

Pil Clomid

Hurmm..beberapa hari yang lepas saya ada dapat info mengenai 'PIL CLOMID' pil ni adalah bertujuan untuk menambahkan 'telur' pada wanita... dan ianya diambil untuk bagi individu yang bermasalah untuk dapatkan baby... saya terpikir panjang jugak untuk carik kesahihan perkara ni.. search2 internet... dan ini adalah pertikan-petikan individu yang telah ambil pil ni dari susuibu.comlaman sembang.com dan macam2 lagi...

Lepas pada tu pulak, Biras aku Kak Ngah ada cakap jugak pasal PIL ni.. huh.. dalam hati 'maybe i should try kan?'

Hari ni saya ke klinik Catteral (dekat dengan ofis) dan dapatkan maklumat berkenaan dengan Pil ni... Doc kata 'Yes Puan Nori boleh try clomid pil... u may take this pil when ur period come on the 2nd Day', take it for 14 day's then stop until your next period.... (ulang sampai 3 bulan) kalau takda rezeki.... Stop Clomid for 1 Month.. then take Clomid again'... but the side effect is.... your weight...(jeng jeng jeng).. Berat badan mungkin akan naik... Oucchhh.... boleh mental camnih...

InsyaAllah... 14 Nov ni saya memulakan pengembaraan di Pusat Rawatan Islam (PUSRAWI).. sama ada perlu atau tak untuk ambil clomid... saya pun tak tau lagi.. saya nak tanya pada pakar sakit puan dulu.. kalau boleh... insyaAllah saya ambil....

Apa-apapun.. thanks pada semua yang telah banyak bagi saya sokongan sepenuhnya.... tak kira dari segi masa dan emosi.. Sayang semua... ;)

No comments: