Thursday, October 13, 2011

Cerita Pagi nak ke tengahari...;p

Rumah Biru Jalan Mati,

Ingat tak pos 1000 Rahmat Rumah Biru Jalan Mati ? ;) mungkin bukan rezeki aku untuk duduk lama kat cni.. patutlah aku xpernah ambik gambar rumah ni sepenuhnya dari pandangan luar.. ada makna sebalik ni semua.. Mungkin Allah s.w.t taknak aku berduka dengan takdir yang menimpa aku dan suami kat sini..

Pernah ada orang tanya 'nori, orang suka trademark rumah nori..Rumah Biru Jalan Mati... ambik la gambar rumah tu.. orang nak tengok' maaf kawan... takda razeki sahabatmu untuk kekal lama menetap kat sini...

Jauh dalam hati aku, memang aku sedih, tapi ini memang keputusan terbaik untuk aku teruskan kehidupan yang lebih sempurna...InsyaAllah...

Untuk Pengetahuan semua... aku dalam proses pemindahan barang dari Jalan 39 A ke Jalan 5*... mudah-mudahan kehidupan aku & suami lebih bersinar di situ.

Soalan yang ditanya pada ketika ini :- 
KENAPA PINDAH? BUKAN BARU PINDAH KE HARITU?


Jawapan ;-
~~Sukatilah...~~~ hikhihkihk... tada lah.. ni jawapannya ;-
...pertolongan dari-Nya yang membuat aku&suami lebih yakin untuk meneruskan kehidupan.......

Note :- Walaupun pada awal sebenanye aku beria-ria carikkan penyewa rumah tu...untuk ibumertuaku sewakan pada orang lain, dan aku hairan kenapa takda orang nak sewa rumah tu.. sebab kawasan rumah sana memang akan sentiasa ada orang beria nak menyewa... lama-lama baru aku sedar... Ada hikmah disebalik semua kejadian... Alhamdulillah... aku bersyukur diatas pertolongan ini ya Allah... walaupun hati aku berat pada mulanya... tapi sekarang aku lebih tenang..... :)

4 comments:

cik_azie said...

rumah biru = rumah buri??? upsss sory

gloryahatty said...

hikhikhik.. typo la sayang..

Naddy Amat said...

:) merelakan lebeh baek dow.. lagi pun, mane kite tau klu tempat baru lebih baik dr yg lamekn..

gloryahatty said...

;) insyaAllah naddy... tapi kalau ada yang tak baik berlaku.. kau sudi lagi tak jadi kawan aku?