Monday, February 21, 2011

Kenapala susah sangat

aku tak salahkan kamu sayang,
mungkin diri aku yang memberontak, menjerit2 minta pertolongan..
mungkin aku yang susah untuk dipujuk atau memahami...

tapi,
aku...aku perlukan ketenangan...
jiwa aku serabut..hati aku berkecamuk.. perasaan aku terpendam.
Geram, marah, bengang... semuanya bercampur-campur..

apa yang aku mampu buat skarang?
hubungan aku bagai surammm...
tiap-tiap hari aku tahan panah kesumat
siapa yang boleh tahan?

hidup bagai pelarian..!
takda sapa boleh faham aku...
kenapa? kenapa semua yang tidak diingini datang tak berhenti?
Kenapa jiwa aku terganggu sampai tahap aku hilang pertimbangan diri?

Astagfirullah al-azim...
aku perlukan ketenangan.. aku perlukan sebuah kehidupan yang aku berusaha bina selama ini berjalan dengan teratur.

AKU KUSUT!! kusut hidup dalam konkongan dan perhatian org!
aku tak pernah mimpikan hidup yang mcm ni!
aku perlukan tempat untuk aku berteduh dengan nyaman, tanpa ada kongkongan!

itu tak boleh, ini salah, itu tak betul, kenapa macam ni, kitorang mmg mcm ni.... apa? habis aku ni sapa?

siapa sudi layan aku? apa nasib aku ya Allah.... mengapa aku ditakdirkan seperti ini...

Sejak mula aku dilahirkan... hidup aku tak habis2 ditimpa musibah... penyakit ganjil dtg mnyerang waktu usia aku 2 hinnga 4 tahun...

demam panas yg teruk, denggi, kenan penyakit...

Astagfirullah al azim....

apakah salah hamba mu ini? aku sudah hampir melengkapkan keluarga aku sendiri... tapi mengapa masih tidak berhasil?

AKU PENAT. aku perlukan kebahagiaan itu. bukan kehidupan yang aku lalui skrg, tidak ini bukan impian aku...

Subhanallah..

No comments: